Sunday 7 September 2014

Korean Drama Good Daughter Hana





Salam Semua...
Hi...hari ini Anna ingin berkongsi dengan korang pasal drama korea yang sedang hits di channel ONE HD ..kalau nak tau Anna memang peminat drama or lagu dari KOREA...mula tertarik sejak dari drama WINTER SONATA....sampaikan pasang angan2 nak terbang kesana...semata2 nak merasai suasana musim salji dan menyaksikan kecantikan bunga sakura....bestkan....
Ok...berbalik cerita pasal drama GOOD DAUGHTER HANA.... memang best ....Meh Anna story sikit sinopsis cerita nie

Drama yang mengisahkan anak keempat daripada keluarga yang telah membuat sos soya selama beratus-ratus tahun. Beliau dibesarkan berpakaian sebagai lelaki dan berpura-pura menjadi anak keluarga kerana keadaan kewangan keluarganya untuk mewarisi kilang kicap yang telah diturunkan selama dua abad.


Title: Good Daughter Hana/A Well Grown Daughter, Hana/A Well Raised Daughter/Well Brought Up Daughter, Hana
Episodes: 122
Broadcast network: SBS / ONE HD



Cast
Main Cast
Park Han Byul as Jang Ha Na / Jang Eun Sung
Lee Tae Gon as Han Yoon Chan
Jung Eun Woo as Sul Do Hyun
Yoon Se In as Jang Ra Hee



Jang Hana
Dia seperti Lion King (** = watak kartun terkenal. Dalam kartun itu, singa bayi memenuhi banyak kesukaran. Young bayi singa comel mengatasi banyak kesukaran, maka, membesar sebagai raja di dalam hutan) 
Dia adalah anak perempuan ke-4 dalam keluarga Terhormat. Kerana dia tidak mempunyai saudara, dia dibesarkan sebagai seorang anak lelaki sejak berumur 5 tahun. (= ** Dalam sesetengah keluarga bersejarah lama, mereka mahu mempunyai anak untuk dapat mewarisi nama keluarga) 
Oleh kerana dia dibesarkan sebagai anak untuk masa yang lama, dia bercakap dan berkelakuan seperti lelaki. Beliau adalah seorang wanita dalam lelaki pakaian cantik. 
Setiap hari dia terpaksa hidup sebagai lelaki, dia berjuang kerana beliau bukan lelaki. Pada hari-hari yang hadir apabila dia hidup sebagai perempuan, dia berjuang kerana beliau tidak pernah mengalami hidup sebagai perempuan. 

Seol Dohyun
Lelaki kacak anggun dan bergaya yang belajar di Eropah. 
Sejak ibunya meninggal dunia, dia mengisi kedudukan ibunya untuk bapanya dan adik. 
Dia kaya dengan rumah mewah, kereta dan dia adalah waris keluarga kaya. 
Tetapi, kadang-kadang dia bertindak seperti wanita. Dia takut perkara folksy. Jika dia melihat sesuatu yang kotor atau serangga, dia menjerit seperti perempuan. Apabila ia makan sesuatu yang panas atau masin, lidahnya tidak boleh berdiri dan membasuh ia dengan liter minum air.


Han Yunchan 
Lelaki sinis. Gaya bercakap beliau ialah menggigit dan menyakiti. Dari usia sekolahnya, kerana sikap memberontak, ada sentiasa masalah di sekelilingnya. 
Tetapi, dia mempunyai azimat misteri agak tidak diketahui. Sejak dia bertemu Hana, hati beku beliau cair.
Jang Rahee 
Dia yang waras, dewi bergaya di Gangnam. Dia merupakan seorang ratu dari sekolah rendah ke kolej. Walaupun tidak pintar.... Tetapi, dia begitu mahir menggunakan lelaki untuk mendapatkan apa yang dia mahu. 
Kemudian dia jatuh cinta sebenar dengan Dohyun. Sekarang, dia mula memahami apa kehilangan semangat adalah dan berasa kesakitan

Good Daughter Hana Korean drama trailer
Boleh tonton di link dibawah ini


No comments: